Перейти до контенту

Foreign language

  1. Module name: Foreign language
  2. Module code: ОНД.05
  3. Module type: compulsory
  4. Semester: 1, 2, 3, 4
  5. Module structure: total number of academic hours – 270 (ECTS credits - 9); class hours – 90 (practical classes - 90)
  6. Lecturers: Tetyana M. Komisarenko, Bohdan O. Kovalenko, Julia V. Zagrebnuk
  7. Education outcomes:

After the module studying a student is to

know: phonetics; main rules of sound articulation and transcription; the patterns of the foreign language intonation; grammar categories; Indefinite, Continuous, Perfect, Perfect-Continuous tense forms in Active and Passive voice; syntactic peculiarities of forming sentences of different structure;

be able: to use knowledge and skills of oral speech in everyday and professional communication; to employ skills of reading and making abstracts of professional original literature; to use dictionary and grammar tables in a proper way; to speak foreign language on curricular topics

  1. Teaching mode: classes
  2. Required compulsory prior and related modules: foreign language
  3. Module content:

Phonetics. Intonation peculiarities. Grammar categories (Noun, Adjective, Pronoun, Adverb, Article, Verb tense forms, Verbals, Simple and Complex sentence). Lexical material (everyday and professional vocabulary)

  1. Literature to use:
  2. Бріт Н. М., Заболотна О. А., Коваленко О.В. English (Посібник з англійської мови для студентів гуманітарних спеціальностей вищих закладів педагогічної освіти). – Умань: АЛМІ, 2007.– 100 с.
  3. Еnglish (Збірник текстів для анотування і домашнього читання англійською мовою для студентів гуманітарних спеціальностей вищих закладів педагогічної освіти) / Н.В. Гут, О.А. Заболотна – Умань: АЛМІ, 2008. – 56 с.
  4. Deutsch. Збірник текстів і вправ з німецької мови для студентів гуманітарних спеціальностей вищих закладів освіти / І.Б. Бойчевська. – Умань: АЛМІ, 2006. – 94 с.
  5. English, Deutsch, Francais. Посібник з іноземної мови для студентів немовних спеціальностей вищих навчальних закладів / Н.М.Бріт. – Київ: Знання, 2000. – 266 с.
  6. Forms and methods of instruction: practical classes, oral feedback, individual work at the library and Internet search
  7. Evaluation methods and criteria:
    • Current control (85%): oral feedback, module tests, individual work, individual research assignments
  • Final control (15%): reading and making abstracts of pedagogical texts, grammar questions
  1. Language of instruction: English, German, French